søndag 20. november 2011

Ny Twilight blogg

Grunnen til at jeg har startet denne bloggen, er at jeg savner en norsk Twilight-blogg eller nettside med gode oppdateringer/nyheter.
Jeg fikk ideen til navnet Vampyr Bella da jeg så bloggen til den såkalte Blondinbella, som dreier seg om sminke og mote. Jeg tenkte at denne bloggen kan være en slags motpol. Jeg har ingenting imot Blondin Bella, men alle er forskjellig. Noen liker mote og sminke, mens noen liker vampyrer. Så hvorfor ikke lage en blogg om Twilight?

Mitt første møte med vampyrer var Buffy The Vampire Slayer filmen fra 1992. Ikke vampyrenes beste øyeblikk..., men jeg var ung og syntes at konseptet med en vampyrdreper var ganske kult.

Senere begynte jeg å se på Buffy tv-serien. Det var da jeg virkelig ble hekta på vampyrer. Jeg likte å se en sterk kvinnelig rollefigur som sto for det hun trodde på og ikke brydde seg om hva andre syntes om henne. Det var også appelerende at hun levde i en vanlig tenåringshverdag, samtidig som hun måtte leve i vampyrenes verden.


Senere ble jeg også interessert i de eldste vampyrfilmene, som Nosferatu og Dracula med Bela Lugosi i hovedrollen.



Jeg skrev en oppgave om vampyrer på ungdomsskolen, så vampyrer har vært noe jeg har likt så lenge jeg kan huske. I tillegg kledde jeg meg ut som "verdens rikeste vampyr" på karneval på barneskolen. Det var første gang jeg kledde meg ut som vampyr :P
Da jeg var 18 fikk jeg innsatt ekte vampyrtenner hos tannlegen, som gjorde at jeg ble stemplet som ganske merkelig. Jeg vil heller tenke på det som om jeg var "forut min tid", med tanke på at noen år senere ville hele verden være besatt av Twilight :P

Jeg er ikke en gjennomsnitts twilight-fan. I begynnelsen var jeg ganske motvillig til å gi meg hen til serien. Jeg elsket den første boken, men syntes det ble litt vel mye romantiske klisjeer. Det som gjorde at jeg endelig slapp fordommene mine, var da jeg så slutten på Breaking Dawn. Måten historien ble fortalt på, var helt fantastisk.Det viste at selv om Twilight handler mye om romantikk, kan den også gå over til den mørke siden.

Jeg vil kalle meg selv en kritisk røst blant fanskaren. Jeg vil ikke opphøye Twilight som det største litterære verket laget noensinne. Jeg vil heller ikke si at Twilight filmene er blant de beste som noen gang er laget. Jeg tar Twilight sagaen for det den er. Det er en historie som får kvinner i alle aldre til å drømme seg bort. Den har romantikk, action og drama. Innimellom alt dette er det mange elementer som jeg setter pris på, som gjør at jeg er fan av serien.

Jeg håper at jeg etter hvert vil få noen følgere til denne bloggen, som vil sette pris på at noen legger ut nyheter om Twilight filmene :)

5 kommentarer:

  1. Elsker at du har laget en twilight blogg !! Har savnet gode oppdateringer ! Takk for at du gjør det ! :)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig! :) Det er gøy å lage blogg, og en bra måte å møte andre Twilightfans på.

    SvarSlett
  3. Fin og morsom blogg du har her! Bra at noen fra denne siden av verden klarer å lage et sted for twilight fans- og faktisk oppdatere det! Jeg liker alle de linkene du har funnet med Bellas klær, smykkers osv. BD2 filmen føles som evigheter unna, derfor må jeg si at det er litt spennende å se bilder som egentlig ikke skulle vært publisert... :P Stå på, jeg kommer innom igjen!

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Det er så kjekt å høre at andre setter pris på bloggen, og at andre er interessert å vite mer om klærne/smykkene fra filmene. De "ulovlige" bildene burde jo ikke vært på nettet i det hele tatt, men når de først er lekket ut på nettet, er de blitt allemanns eie.

    SvarSlett