mandag 16. april 2012

Planlegging av tur til Forks



Det begynner å bli mer og mer virkelig at jeg faktisk skal reise til Forks. I begynnelsen tenkte på at jeg ville reise dit, men det virket som om det var så urealistisk, at det var for godt til å være sant. Forks er for meg som et sted som bare finnes i fantasien. Det er der Bella, Edward og Jacob bor. Vanlige mennesker kan ikke reise dit, fordi det finnes ikke.



Men nå er det virkelig! Jeg har sjekket priser med reisebyrå og har begynt å planlegge hvordan jeg skal komme meg til Forks. Jeg trodde at det ville bli forferdelig dyrt å reise, men har funnet ut at det koster ikke mer enn 5000 kr tur-retur! Hotellkostnadene kommer selvfølgelig utenom og ligger på ca. 2000-3000 kr for en uke.



Jeg har vært så heldig å finne en venninne som kanskje skal være med. Hun er nesten like besatt av Twilight som meg. Det hadde vært supert hvis hun kan være med.

Det letteste er å ta fly til Seattle og deretter kjøre i to timer til Forks. På veien kan man stoppe i Port Angeles, hvor Bella møtte Edward. Der kan man spise på restauranten Bella Italia og spise sopp ravioli, som Bella gjorde i boken.





Noe av det jeg gleder meg mest til, er å se La Push stranden. Jeg har sett bilder derfra og det ser helt fantastisk ut!









Og så er det selvfølgelig Stephenie Meyer day! Det er hovedgrunnen til at alle skal samles i Forks. Der skal bryllypsseremonien fra tilmen gjenskapes, med Stephenie Meyer Days egne cosplayere.



Det holdes også look-alike konkurranser i løpet av SMD. Jeg vet at de som har vunnet Bella look-alike konkurransen gjennom årene,ikke har vært Bella fra den originale SMD-gruppen(på bildet). I fjor var det en jente fra Tysland som vant, hvis jeg husker riktig. Så jeg krysser fingrene for at jeg har en mulighet til å vinne!

Det kommer uansett til å bli spennende å møte alle Twilight fans fra USA, som jeg har blitt kjent med på facebook :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar