fredag 23. desember 2011

Cosplay: La Push



Jeg har selvfølgelig ikke vært i Forks, så disse bildene er photoshoppet. Jeg har på meg den grønne jakken fra New Moon.
Jeg fikk inspirasjon fra scenen der Bella går på La Puh stranden med Jacob i New Moon:


Jeg har akkurat oppdaget cosplay. Jeg har blitt kjent med en del folk i USA som driver med Twilight cosplay, og jeg ble inspirert til å begynne med det selv. Jeg har ikke tatt skikkelige bilder enda, men leter for tiden etter en fotograf.

For de som ikke vet hva cosplay er, så er det på en måte som rollespil. Man kler seg ut som en karakter og tar bilder. Noen deltar også i konkurranser. De som virkelig er interessert i cosplay bruker mye tid og penger på å lage kostymer, for å bli mest mulig likt karakteren. Ordet «cosplay» er en sammentrekning av de to engelske ordene «costume» og «play». På animekonvensjoner blir det ofte holdt cosplay-konkurranser for cosplayere(Wikipedia).

Noen linker for de som vil lese mer om cosplay:
Cosplaynorway
Cosplay.no
Wikipedia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar