mandag 20. februar 2012

Eclipse DVD kommentar


Jeg har endelig fått med meg Eclipse DVD kommentarene. Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg ikke har gjort det før. Jeg har hørt at de var veldig morsomme, så da måtte jeg bare sette meg ned å høre det selv.

Slik jeg forsto det, var Kristen og Rob på to forskjellige steder mens de leste inn kommentarene. Jeg vet ikke hvordan de fikk det til å fungere, men man får følelsen av at de sitter i samme rom. De jobbet med forskjellige filmprosjekter på det tidspunktet, så de kunne ikke være på samme sted.


Det er merkelig hvordan de kan sitte å snakke om helt vanlige ting, mens de ser på hverandre kysse på skjermen. Men etterpå kommenteren fra Rob om at det er ganske ukomfortabelt å se seg selv i de scenene, at det er mye kyssing i filmen. Han sier at han fraråder foreldre å ta med seg barn på kino for å se filmen på grunn av all kyssingen. Det passer ikke til barn

Kristen sier at i scenen der Bella går ut til bilen i begynnelsen av filmen, spilte egentlig Florence + the machine i bakgrunnen.

Rob spør Kristen om hun vet hvordan hun kommer til å se ut når hun blir vampyr. Hun sier at hun har noen ideer selv. Det eneste hun vet er at hun kommer til å være veldig hvit og at hun kommer til å bli den beste vampyren.


Kristen kommenterer ofte at hun har på seg parykk i filmen og det er lett å høre at hun er misfornøyd med det. Det er tydelig at de to har snakket mye om det før. Rob prøver hele tiden å overtale henne om at det ser bra ut. Han sier til og med at det ser ut som Jennifer Anistons hår :P


Kristen forteller at hun forstuet ankelen i New Moon på den åpne sletten, der hun løp mot ulvene for å beskytte Jacob. Derfor liker hun ikke å oppholde seg på det stedet.


Rob og Kristen er veldig uenig når det gjelder kjærlighets triangelet. Kristen sier at Bella burde få lov til å være venn med Jacob og være sammen med ulvene. Rob synes at det er helt feil når hun er i et forhold. Han sier at han hadde blitt ganske sint hvis hans kjæreste skulle være sammen med en gjeng mannfolk som gikk rundt uten skjorte.

Rob sier at han ikke kunne tenke seg å være på festen i Cullen huset fordi den ser så kjedelig ut.


Kristen forteller at det var en scene som var en ganske "big deal" for fansen(som jeg ikke har hørt om før nå). Det var når Edward og Bella er hjemme hos ham, alene for første gang. Det står i boken at Bella legger foten over foten hans når de kysser, og fansen var visst veldig besatt av å se den scenen i filmen. Kristen kunne høre fansens begeistring i kinosalen når de så den scenen.


Rett etter at Edward har fridd til Bella, sier Kristen: ”This is such a stupid movie”.



Når de filmet scenen der Edward står på en fjelltopp og huden hans glitrer, var det en bjørn som kom inn på settet og begynte å spise blåbær. Derfor tok det mange timer å filme den scenen.


Det virker som om Rob er Team Edward. Han irriterer seg veldig hver gang Jacob kommer inn i en scene. Han sier til og med at han ikke liker Jacob. Rob er veldig ulik Edward i væremåten. Edward er veldig alvorlig og ler sjelden, mens Rob er helt motsatt. Det ene som de har til felles, er at de absolutt hater Jacob. Jeg vet ikke om det er fordi Rob blir sjalu når han ser at Taylor kysser Kristen, eller om det bare er at han ikke liker karakteren Jacob.


Kristen setter spørsmålstegn ved det Bella sier i slutten av filmen, om at hun velger livet som vampyr fordi hun selv vil det, at hun føler seg mest som seg selv i hans verden. Kristen mener at grunnen til at hun velger det livet, først og fremst er fordi hun vil være med Edward for evig, at han er hovedgrunnen.

2 kommentarer:

  1. jeg forstår heller ikke helt det, som Bella siger i slutningen af filmen - hendes grund til, at hun vælger at blive vampyr. Jeg hørte engang hende manuskrift forfatteren prøve, at forklare hvad hun mente, men jeg syntes, at man virkelig skulle tænke sig hen til, at det blev den løsning. Det er et af de steder, hvor jeg ville ønske, at de lige havde brugt fem minutter mere på, at få ordlyden rigtigt.

    Og nå ja forresten - det lød som om du havde en rigtig god fødselsdag ;)

    SvarSlett
  2. Jeg tenker at Bella føler seg med vel i Edwards verden og at hun drømmer selv om å være vampyr. Det er jo den eneste måten hun kan bli likeverdig som hans partner. Når hun er menneske, føler hun seg ikke god nok. Han virker så perfekt og hun er bare et menneske. Han må jo beskytte henne hele tiden også.

    Jeg håper jeg får ta en skikkelig bursdagsfeiring snart :)Når jeg får kjolen min fra New Moon :)

    SvarSlett