søndag 22. januar 2012

Cosplay: Vampyr sminke

Først og fremst så vil jeg bare si at jeg er ikke noe flink med sminke. Det jeg kan om sminke, har jeg lært fra tv eller tutorials på youtube.

Jeg har hentet inspirasjon til denne sminken fra fra Breaking Dawn.



Den største utfordringen med vampyr sminke er å få huden til å bli hvit nok. Jeg har enda ikke funnet noen sminke jeg er fornøyd med enda. Jeg bruker fuktighetskrem fra Dermalogica. Deretter har jeg på to lag med to forskjellige typer sminke, for at huden skal bli hvitest mulig. Maybelline dream matte mousse, 021 Nude. Max Factor. Translucent, Professional loose powder.


Jeg bruker tre forskjellige typer øyenskygge. Den mørke rosa er fra Lorea'l og er den fargen som er mest lik den Bella har i BD. Den heter Color Infallible, 017 Sweet Strawberry.
Jeg bruker også litt gullfarget øyendkygge fra Gosh, og den hvite delen av øyenskygge fra H&M.


Bruker både pensel og kajal til øynene.


Jeg burde egentlig ha falske øyevipper, men har ikke kjøpt det enda. Det ser ut som Bella har falske vipper i BD. Jeg bruker to forskjellige typer mascara for at vippene skal bli tykke. Bruker også mascara på vippene under øynene.



Farge til øyebryn. Denne er fra Shiseido.


Leppestift fra Gosh. 66 Bourgogne.


Slik ble resultatet:


2 kommentarer:

  1. Foundationtips: Tikei sine, i den lyseste nyansen. www.tikei.no

    SvarSlett
  2. Den var veldig hvit! Har lyst å prøve den. I BD brukte de visst en slags foundation som sprayes på. Lurer på å kjøpe den på nettet.

    SvarSlett